Produkt cyfrowy
Wysyłka materiałów na Twój adres e-mail

Nowe standardy opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 | ZESTAW

300.00 PLN

Zestaw „Nowe standardy opieki nad dziećmi w wieku do lat 3” to dokumentacja wspierająca organizację pracy instytucji opieki – takich jak żłobki, kluby dziecięce oraz opiekun dzienny.

 

Materiały opracowane w oparciu o aktualne przepisy prawa (stan na dzień 01.07.2025 r) oraz wytyczne dotyczące standardów opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Jego celem jest zapewnienie zgodności z obowiązującymi wymaganiami oraz ułatwienie wdrożenia jednolitych i profesjonalnych praktyk w codziennej pracy placówki obowiązujących od 1 stycznia 2026 r.

Dokumentacja obejmuje 190 stron treści merytorycznej, podzielonej na trzy kluczowe obszary: praca z dziećmi, organizacja pracy personelu oraz współpraca z rodzicami. Dodatkowo zestaw zawiera 55 gotowych załączników.

To narzędzie nie tylko ułatwia spełnienie wymogów formalnych, ale także wspiera jakość, bezpieczeństwo i skuteczną współpracę w środowisku opieki nad dzieckiem. Pliki należy dostosować do pracy swojej placówki. 

Zobacz więcej szczegółów w miniaturkach oraz pod kartą z produktem.

 

Sposób zakupu: Możesz kupić cały zestaw 3 obszarów lub wybrać tylko ten, który Cię interesuje - zobacz powiązane produkty. Całość spakowana jest w formacie .zip 

 

Przygotowane materiały to wzory, które mają za zadanie pomóc Ci w stworzeniu własnych dokumentów pod Standardy 2026 – w takiej formule zostały opracowane. Możesz dowolnie zmieniać formę i treść – to tylko moja propozycja i baza do dalszej pracy.

OBSZAR 1 - ZAWARTOŚĆ

OBSZAR 1 – PRACA Z DZIEĆMI - PLAN OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO-EDUKACYJNY (PLAN OWE)

Cały obszar 1 to metodyczny dokument opisujący organizację opieki, wychowania i edukacji dzieci w wieku do lat 3. Jest to plan bazowy, który:

  • wspiera codzienną pracę opiekunów,
  • informuje rodziców o priorytetach i działaniach,
  • wyznacza kierunki rozwoju placówki w obszarze opieki nad dzieckiem,
  • nie zawiera procedur ani zasad organizacyjnych – to nie instrukcja działania, lecz dokument metodyczny.

Zwartość merytoryczna - dokumentacja główna:

  • STANDARD 1 – zagadnienia metodyczne, wizytówka placówki
  • STANDARD 4 – respektowanie praw dzieci w codziennej pracy
  • STANDARD 5 – budowanie bezpiecznych, opartych na szacunku relacji z dziećmi
  • STANDARD 6 – wspieranie poczucia przynależności i uważności na inne osoby
  • STANDARD 7 – zapewnienie warunków do poznawania i doświadczania świata
  • STANDARD 8 – tworzenie środowiska sprzyjającego komunikacji
  • STANDARD 9 – kształtowanie otoczenia wspierającego rozwój fizyczny i sensoryczny
  • STANDARD 10 – zapewnienie warunków do twórczej ekspresji
  • STANDARD 11 – praca na podstawie planu opiekuńczo-wychowawczo-edukacyjnego

Załączniki do Obszaru 1 

Każdy załącznik wspiera realizację celów OWE w praktyce:

  • Samoocena personelu – Obszar 1 – arkusz
  • Samoocena personelu – Obszar 1 – ewaluacja
  • Spotkania personelu – harmonogram
  • Spotkania personelu – notatka (regularne)
  • Spotkania personelu – notatka (okresowe)
  • Nadzór OWE – harmonogram
  • Nadzór OWE – ewaluacja
  • Roczna analiza realizacji planu OWE – wzór

Celem Obszaru 1 jest stworzenie metodycznej i merytorycznej bazy do planowania oraz prowadzenia codziennej pracy opiekuńczo-wychowawczo-edukacyjnej w instytucjach opieki nad dziećmi do lat 3 – czyli w żłobkach, klubach dziecięcych oraz u opiekunów dziennych.

OBSZAR 2 - ZAWARTOŚĆ

OBSZAR 2 – ORGANIZACJA PRACY PERSONELU

Obszar 2 zawiera kompleksowy zestaw dokumentów związanych z organizacją pracy personelu w instytucjach opieki nad dziećmi do lat 3. To zestawienie standardów, zasad, procedur i narzędzi, które wspierają codzienne funkcjonowanie placówki, zapewniają bezpieczeństwo dzieci, porządek organizacyjny oraz rozwój zawodowy zespołu.

 Zawartość merytoryczna – dokumentacja główna:

  • STANDARD 2 – zasady, procedury i programy organizacji pracy
  • STANDARD 12 – organizacja pracy umożliwiająca podnoszenie kwalifikacji
  • STANDARD 13 – dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci
  • STANDARD 14 – aranżowanie przestrzeni w sposób estetyczny i spójny z planem
  • STANDARD 15 – adaptacja dzieci odpowiednia do ich indywidualnych potrzeb

Załączniki do Obszaru 2:

  • Obserwacja zajęć – arkusz
  • Samoocena personelu w obszarze 2 – arkusz
  • Samoocena personelu w obszarze 2 – ewaluacja
  • Nowy pracownik – plan, arkusz, ocena
  • Kodeks etyczny – tekst ujednolicony
  • Wewnętrzne dzielenie się wiedzą – notatka
  • Doskonalenie zawodowe pracowników – notatka
  • Naruszenie zasad i procedur – notatka
  • Oświadczenie personelu dot. znajomości zasad – tabela
  • Program adaptacji instytucji – wzór + oświadczenie
  • Program pobytu dziecka o specjalnych potrzebach – wzór + ewaluacja

Formularze i dokumentacja operacyjna:

  • Lista obecności dzieci – tabela
  • Lista obecności na szkoleniu – tabela
  • Księga wejść i wyjść – tabela
  • Zeszyt wyjść poza teren – tabela
  • Zeszyt wypadków – tabela
  • Zeszyt chorób dzieci – tabela
  • Osoby upoważnione do odbioru dzieci – tabela

 Dodatkowe notatki i wzory:

  • Zgłoszenie niepokojącej sytuacji w rodzinie – notatka
  • Wypadek lub wezwanie służb – notatka
  • Informacja dla rodziców o chorobie zakaźnej – notatka
  • Organizacja pracy – harmonogram


Celem dokumentacji w obszarze 2 jest zapewnienie przejrzystych i bezpiecznych warunków organizacyjnych w instytucji opieki. To zestaw gotowych do użycia narzędzi wspierających codzienną pracę zespołu – od pierwszego dnia nowego pracownika po sytuacje kryzysowe i adaptacyjne.

OBSZAR 3 - ZAWARTOŚĆ

OBSZAR 3 – WSPÓŁPRACA PERSONELU Z RODZICAMI

Część trzecia dokumentacji dotyczy współpracy instytucji z rodzicami i opiekunami dzieci w wieku do lat 3. Obejmuje standardy, procedury i gotowe narzędzia ułatwiające codzienną komunikację oraz budowanie partnerskich relacji z rodzinami. Dokumentacja została przygotowana zgodnie z nowymi standardami i obowiązującymi przepisami.

W tej części określono m.in.:

  • zasady efektywnej i przejrzystej komunikacji z rodzicami,
  • formy włączania rodziców w życie placówki,
  • sposoby wspierania rodziców w rozwoju kompetencji wychowawczych,
  • standardy współpracy oparte na szacunku, otwartości i zaangażowaniu.

 W skład zestawu wchodzą:

  • STANDARD 3 – Zasady i procedury komunikacji z rodzicami,
  • STANDARD 16 – Współpraca z rodzicami oparta na szacunku i otwartości,
  • STANDARD 17 – Włączanie rodziców w życie placówki,
  • STANDARD 18 – Wspieranie rozwoju kompetencji rodzicielskich.

Załączniki do Obszaru 3:

  • Badanie satysfakcji rodziców – ankieta i ewaluacja,
  • Informacja o dziecku – arkusz dla rodziców,
  • Rejestr skarg, zażaleń, sugestii – tabela z instrukcją,
  • Materiały informacyjne i harmonogramy dla rodziców,
  • Spotkania z rodzicami – notatki, harmonogramy, oświadczenia, checklisty,
  • Zasady współpracy z rodzicami – tekst ujednolicony.

Celem dokumentacji w obszarze 3 jest określenie kluczowych obszarów współpracy personelu z rodzicami, zgodnie ze standardami wynikającymi z obowiązujących przepisów. Działania te mają na celu budowanie relacji opartych na partnerstwie i wzajemnym zaufaniu, a także aktywne wspieranie rodziców w procesie wychowania i rozwoju dziecka.

Instrukcja użytkowania i warunki licencji

Rozpakowanie plików (.ZIP)

Po zakupie otrzymujesz zestaw plików spakowanych w formacie .zip. Aby je otworzyć:

  1. Kliknij prawym przyciskiem myszy na pobrane archiwum.
  2. Wybierz opcję „Wyodrębnij tutaj” lub „Wyodrębnij wszystkie...”

Użytkownicy Windows 11 – nie musisz instalować dodatkowego oprogramowania, system posiada wbudowaną funkcję rozpakowywania plików.

Użytkownicy innych systemów mogą skorzystać z programów takich jak: 7-Zip, WinRAR, The Unarchiver (Mac).

 

Format i edycja dokumentów

  • Wszystkie pliki są w edytowalnym formacie .docx (Microsoft Word).
  • Zalecamy otwieranie ich w pakiecie Microsoft Office.
  • W innych programach (np. Google Docs, LibreOffice) może dojść do przesunięć w układzie stron lub tabel.

 

Warunki użytkowania

Zgodnie z ustawą o prawie autorskim z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83), wszystkie materiały zawarte w pakiecie stanowią własność intelektualną autorki i są objęte ochroną prawną. Zakup oznacza akceptację poniższych warunków użytkowania:

Co wolno?

  • Edytować dokumenty zgodnie z potrzebami własnej placówki (np. zmienić dane, dodać logo),
  • Wydrukować i wykorzystywać w swojej instytucji (papierowo lub w formie PDF po modyfikacji),
  • Przesyłać zmodyfikowane pliki PDF rodzicom, pracownikom lub zamieszczać na stronie internetowej placówki.

Czego nie wolno?

  • Udostępniać oryginalnych plików .docx lub niemodyfikowanych PDF innym osobom, instytucjom lub w Internecie,
  • Publikować materiałów w grupach na Facebooku, czatach, forach czy serwisach typu chomikuj.pl,
  • Rozpowszechniać treści bez zmian i bez oznaczenia własnej instytucji.

 

Nieprzestrzeganie tych zasad skutkuje utratą prawa do dalszego korzystania z materiałów.

Przygotowanie materiałów zajęło około 100 godzin pracy, 12 dni nieprzerwanej pracy. 

Prosimy o poszanowanie wkładu autorki i zachowanie etyki korzystania z gotowych materiałów edukacyjnych.

Produkty polecane
Menu
{{activeItem}}
{{it.text}}
{{it.desc}}
{{it.text}}
{{it.desc}}
{{it.text}}
{{toast.text}}{{toast.link.text}}
Dodano do koszyka
Nie udało sie zresetować hasła
Nieprawidłowe dane logowania
Twoje konto jest nieaktywne, kliknij w link aktywacyjny wysłany mailem
Wystąpił nieoczekiwany błąd, skontaktuj się z obsługą sklepu
Podany adres email jest już zajęty
Podany kod aktywacyjny jest nieprawidłowy
Konto zostało pomyślnie aktywowane
Zostałeś wypisany z naszej listy mailingowej.
Rozmiar pliku jest za duży
Plik posiada nieprawidłowe rozszerzenie
Dodano do ulubionych
Produkt został już dodany do ulubionych